Åbenplan pædagogik
Husets arkitektur med forholdsvis små grupperum og megen plads på gangen, i klimazonerne, i garderoberne og i fællesrummet indbyder til at benytte hele huset som legeareal. Det giver børnene mulighed for at finde nicher, hvor de kan udfolde deres lege og være sammen i små grupper. Det er legetøjet der bliver på sin plads og børnene, der flytter sig derhen, hvor de gerne vil lege.
Vuggestuebørnene får mulighed for at besøge de store børn i børnehaven og børnehavebørnene kan hygge sig med små søskende og venner i vuggestuen. Ydermere har børnene mulighed for, at bruge de mange forskellige kompetencer de voksne repræsenterer.
Afledt heraf kan man anskue vores normering med lidt utraditionelle briller. I et børneperspektiv har det enkelte barn nemlig daglig adgang til rigtig mange voksne i huset - helt op til 30 voksne. Så der er rig mulighed for barnet, at finde den voksne man i forskellige situationer har allermest brug for.
Vi tilstræber at tilbyde forskelligt legetøj og legemuligheder rundt omkring i huset, så børnene selv kan finde deres yndlingskrog i huset. Ofte bruger børnene også kontoret, når de trænger til en stille stund.
Vores åbenplan pædagogik betyder dog ikke, at vi aldrig lukker dørene. Nogle gange laver vi aktiviteter der kræver fred og ro for lukkede døre. Andre gange kan det være, vi lukker dørene mellem afdelingerne. Det er vigtigt for os, at medarbejdergruppen har blik for hvor børnene befinder sig, selvom de er ude af syne.